Google+ Randuri pentru suflet: Cozonac cu dragoste

luni, 4 noiembrie 2013

Cozonac cu dragoste

De ceva vreme visez la o bucatarie moderna, complet utilata, echipata cu cele mai sofisticate electrocasnice, cu multe incorporabile si o masa enorma in mijloc. A nu se intelege ca sunt o bucatareasa perfecta sau ca imi petrec mare parte a timpului liber intre cei patru pereti ai bucatariei, punand in practica fel de fel de retete. Nu, nici pe departe. Imi place sa gatesc, dar, daca se poate sa aleg, dau gatitul pe o carte buna. Cu toate astea, nimic nu ma opreste sa imi doresc o bucatarie high-tech, doar de dragul de a o privi, de a-mi bea acolo cafeau de dimineata.

Neaparat bucataria ar trebui sa aiba unul din acele cuptoare incorporabile cu display digital, functie de coacere rapida, program pentru pizza si pentru dulciuri. Da, program, pentru dulciuri. N-oi fi eu o Martha Stewart, dar imi plac dulciurile. Ma innebuneste mirosul de cozonac, pentru ca imi aduce aminte de perioada copilariei in care bunica framanta cu truda si dragoste aluatul de cozonac, de gustul lui pe care nimic pana acum nu l-a egalat. Ma gandesc adesea ca un astfel de cuptor-minune ar putea rivaliza, intrucatva, cuptorul cu lemne al bunicii. Iar daca nu ar face-o, desi progresele in domeniul tehnologiei sunt notabile, as putea savura gustul tehnologiei.

Gustul copilariei, fie ca e vorba de cozonacul copt pe vatra, fie ca este vorba de sarmalele gatite in oala de lut, mi-aduc aminte si de truda bunicii, de timpul pe care pregatirea acestor bucate i-l rapea. Nu pot sa nu ma gandesc cum ar fi fost daca bunica s-ar fi bucurat si ea un pic de gustul tehnologiei, de un cuptor rapid sau macar de o masina de spalat vase, care sa-i permita sa petreaca mai mult timp la povesti cu noi, nepotii ei.

Ii spun si ei adesea, cand acum nu mai poate sa-mi faca cozonac cum numai ea stia, ca tare rau imi pare ca nu avea pe atunci ajutoare moderne in bucatarie. I-am aratat odata o serie de oferte, doar asa, sa vada si batrana ce-a ajuns vatra ei din curte, pe care o spoia cu drag in fiecare primavara. N-a inteles ea mare lucru dar a spus o vorba inteleapa: "Maica, dragostea cu care le faci conteaza, aia da gustul!"


Pana ce visul meu va deveni realitate, acela cu bucataria ultramoderna, nu ramane decat sa incerc retea bunicii de cozonaci, unde ingredientul secret se pare ca e dragostea, in actuala mea bucatarie, testand astfel, in acelasi timp, reteta si vorba inteleapta a bunicii.

Acest articol a fost scris pentru proba a 16-a a competiei SuperBlog 2013.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RSS