Google+ Randuri pentru suflet: Freonul si instalatia de aer conditionat

sâmbătă, 19 martie 2016

Freonul si instalatia de aer conditionat

Acum doi ani ne-am cumparat masina. Second-hand, ca nu aveam bani de una noua, dar - grija sotului - cu aer conditionat auto. Pentru mine nu era un must have, adica, ma gandeam eu la vremea respectiva, ca se poate trai si fara clima in masina; daca se face prea cald, in loc de racire aer conditionat, deschizi fereastra si gata!

La venirea verii, dupa vreo doua drumuri relativ scurte, de aproximativ 50 km, am realizat cat de importanta este racirea in masina si ca trebuie sa ai confort, mai ales daca esti insarcinata.

Normal ca instalatia nu avea pic de freon auto. Nici nu stiam daca totul este in regula, daca are sau nu vreo defectiune, daca a fost sau nu curatata.

Atunci am aflat ca verificarea instalatiei se face doar dupa incarcare freon si tot atunci am facut primele cercetari legate de pret incarcare freon si calitatea serviciilor, durata manoperei, curatarea instalatiei si mirosul neplacut din masina care poate fi cauzat de o instalatie de climatizare neigienizata.

Prima vizita la un service pentru o incarcare a freonului a avut ca rezultat decoperirea unei defectiuni a instalatiei, defectiune care urma sa ne scoata din buzunar, dupa spusele domnului care s-a si ocupat cu incarcarea instalatiei, mai bine de 1.000 lei. Atunci au inceput si primele discutii in contradictoriu, sotul pretextand si argumentand ca el este cel care va trebui sa mearga zilnic intr-o sauna, eu - aducand argumente pentru a-mi sustine ideea ca prima parare nu trebuie sa fie neaparat si cea avizata sau corecta.


Nu spun ca nu i-as fi dat dreptate. Era un chin sa mergi oriunde, chiar si pe distante mici. Nu mai vorbesc despre deplasarea la diverse evenimente. In cazul in care locatia era la o distanta considerabila, pe caldura, era ca si cum nici nu ai facut baie la plecare. Iti luai tu schimburi la tine, dar poate ca nu aveai cum sa te racoresti si sa te reimprospatezi. Asa ca din acest punct de vedere, ii dadeam dreptate cu carul, insa mi se parea ca urma sa fim pacaliti.

Pentru ca nu eram mari cunoscatori, am intrebat in stanga si in dreapta, am cautat pe internet, si intr-o oarecare masursa si din lipsa de fonduri lichide la acel moment, am avut castig de cauza, si am si demonstrat cu ocazia asta ca am avut dreptate. Asa aveam sa descoperim ca pretul reparatiei este mult mai mic, iar calitatea serviciilor in mod cert alta.

Dupa ce ne-am rezolvat problemele legate de instalatie si am reusit si prima incarcare facuta cum trebuie, in mod profesionist, am descoperit ca drumurile, fie ele cat de lungi, pot fi o mare placere, inclusiv vara, cand in trafic temperaturile ajung si chiar depasesc 40 de grade Celsius.

Acum, pentru ca nu vrem sa fim prinsi pe nepregatite si pentru ca instalatia necesita atat o curatare cat si o reincarcare, am inceput din timp sa facem cercetari. Am aflat cu aceasta ocazie ca sunt furnizorii de servicii, cum este cazul celor de la freon-auto.com, care fac revizia completa a instalatiei AC auto la domiciliu, in minimum 1 ora de la momentul programarii telefonice.

Acest articol a fost scris pentru proba 8 a competitiei Spring SuperBlog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RSS